Normal view MARC view ISBD view

Methodology : who needs it? / Martyn Hammersley

Main Author Hammersley, Martyn Country Reino Unido. Publication London : Sage Publications, 2011 Description IX, 214 p. ; 24 cm ISBN 978-1-84920-204-6
978-1-84920-205-3
CDU 303
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current location Call number Status Date due Barcode Item holds Course reserves
Monografia Biblioteca Geral da Universidade do Minho
BGUM 303 - H Available 416070
Monografia Biblioteca Geral da Universidade do Minho
BGUM 303 - H Available 416071

Mestrado em Gestão de Recursos Humanos Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Marketing e Estratégia Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Administração Pública Metodologia e Proposta de Investigação em Ciência Política 2º semestre

Mestrado em Economia Industrial e da Empresa Metodologia e Proposta de Investigação em Economia 2º semestre

Mestrado em Economia Monetária, Bancária e Financeira Metodologia e Proposta de Investigação em Economia 2º semestre

Mestrado em Economia Social Metodologia e Proposta de Investigação em Economia 2º semestre

Mestrado em Finanças Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Gestão Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Gestão de Unidades de Saúde Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Gestão e Negócios Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Relações Internacionais Metodologia e Proposta de Investigação em Ciência Política 2º semestre

Monografia Biblioteca Geral da Universidade do Minho
BGUM 303 - H Available 423344

Licenciatura em Relações Internacionais Metodologia em Ciência Política 1º semestre

Licenciatura em Ciência Política Metodologia em Ciência Política 1º semestre

Mestrado em Administração Pública Metodologia e Competências Transversais 1º semestre

Mestrado em Ciência Politica Metodologia e Competências Transversais 1º semestre

Mestrado em Economia Metodologia e Proposta de Investigação em Economia 2º semestre

Mestrado em Contabilidade Metodologia e Proposta de Investigação em Gestão 2º semestre

Mestrado em Relações Internacionais Metodologia e Comptências Transversais 1º semestre

Monografia Biblioteca Geral da Universidade do Minho
BGUM 303 - H Available 481341
Total holds: 0

Enhanced descriptions from Syndetics:

The literature on social science methods and the issues surrounding them has grown massively and continues to increase. Yet many social scientists are ambivalent about methodology. For some, it plays a central, perhaps even an all-encompassing, role; while, for others, it is desirable only in small amounts, or indeed is regarded as an irrelevance, as a distraction from actually doing research.

In this book, Hammersley argues that, in large part, this reflects and is part of a wider problem: the gradual decline of a previously influential academic model of inquiry. This has occurred as a result of ideological challenges and the erosion of the institutional conditions that support academic work. He defends this model, spelling out the demands it places upon social scientists, and examining such issues as the proper role of methodology, the nature of objectivity, the false idea that social scientists should be intellectuals or social critics, the dialectic of academic discussion, the ethics of belief, and the limits of academic freedom. More broadly, he also questions the role of the social research within society and what it means to be a social scientist in the 21st century.

Hammersley′s book is engagingly written and controversial. It tackles the major issues of contemporary social research methodology head on and is an essential read for anyone with an interest in this field.

Table of contents provided by Syndetics

  • Introduction
  • Part 1 The Role of The Researcher: Limits, Obligations and Virtues
  • Methodology, Who Needs It?
  • On the Social Scientist as Intellectual
  • Should Social Science Be Critical?
  • Objectivity as an Intellectual Virtue
  • Too Good to Be False? The Ethics of Belief
  • Part 2 The Dialectic of Knowledge Production
  • Models of Research: Discovery, Construction and Understanding
  • Merely Academic? a Dialectic for Research Communities
  • Academic Licence and Its Limits: The Case of Holocaust Denial
  • Epilogue

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.